شارژ آپارتمان

فردی حدود ۱ سال است که آپارتمان خود را موقتا تخلیه کرده و هیچ گونه مصرفی از قبیل آسانسور برق و آب و… نداشته است، سوال اینجا است که است که آیا در این مدت که این فرد در آن واحد نبوده و آنجا خالی بوده است شارژ آپارتمان ماهیانه به وی تعلق می‎گیرد یا خیر؟

?در قسمت آخر ماده ۴ قانون تملک آپارتمان‌ها می‌گوید: پرداخت هزینه‌های مشترک اعم از اینکه ملک مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد یا نگیرد الزامی است.

?بدیهی است هزینه‌هایی که به عنوان هزینه‌های جاری معروف هستند؛ مانند برق و آب نباید از جانب فرد پرداخت شود. ولی هزینه‌های مشترک که به اورشارژ (شارژ مالکین) معروف هستند باید پرداخت شوند. این موارد شامل هزینه‌هایی مانند اضافه کردن تاسیسات، تعمیرات تاسیسات، رنگ آمیزی و … می‌شود.

 

اگرچه قانون تملک آپارتمان به‌صراحت از این موضوع سخن گفته  و روشن کرده است که حق شارژ از سوی ساکنین باید پرداخت شود؛ اما میزان پرداختی ساکنین در قانون مشخص نشده است.
شارژ آپارتمان

جریمه قانونی امتناع از پرداخت حق شارژ آپارتمان

اگرچه پرداخت حق شارژ وظیفه‌ای محول بر دوش همه ساکنین آپارتمان است، با این حال برخی ساکنین از پرداخت حق شارژ خودداری کرده و یا در پرداخت این هزینه تأخیر دارند.

در قانون مصوب تملک آپارتمان قسمت جداگانه‌ای تعریف شده و مجازات کسانی که از پرداخت حق شارژ ممانعت می‌کنند این‌گونه تعریف شده است:

هرگاه یک آپارتمان یا یک محل کسب دارای مالکین متعدد و بیش از سه نفر باشد مجمع عمومی با مالکان یا قائم‌مقام قانونی آن‌ها وظیفه دارند مدیر یا مدیرانی از بین خود یا از خارج انتخاب کنند. مدیر هر ساختمان مسئول حفظ و اداره ساختمان و اجرای تصمیمات مجمع عمومی است و موظف است مخارج مربوط به قسمت‌های مشترک را ماهانه جمع‌آوری و در ردیف‌های مربوط هزینه کند.

 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x