سوال :آیا کارفرما میتونه بعضی از کارگران شرکت را به ساختمان دیگری که به اجاره گرفته است بدون فاصله زیاد از محل اصلی شرکت منتقل نماید؟

تغییر مکان کار کارگر

✅ جابجایی محل کار از مصادیق تغییر شرایط کاری است که کارگر حق دارد اعتراض کند.لذا کارفرما برای تغییرمحل کارکارگربایستی رضایت کارگر را جلب نماید.

تغيير شرايط كار از بابت انتقال كارگران از كارگاهي به كارگاه ديگر از تغييرات عمده است يا خير؟

اصولا انتقال كارگران از يك كارگاه به كارگاه ديگر صرفا با موافقت كارگران ذي ربط، امكان پذير بوده و در صورت حصول توافق و انجام انتقال، شرايط جديد كار نيز با توافق طرفين تعيين خواهد گرديد. اما چنانچه در هنگام انتقال كارگران، شرايط جديدي براي كار در كارگاه جديد از سوي طرفين تعيين نگردد و شرايط جديد مورد موافقت قرار نگرفته باشد صرف انتقال و پذيرش كارگران به انجام اين عمل در حكم موافقت آنان به انجام كار با شرايط موجود و مورد عمل كارفرما در كارگاه جديد بوده و اعتراض بعدي آنان مسموع به نظر نمي رسد. اما به هر حال كليه سوابق كارگران انتقالي در كارگاه قبلي به كارگاه و كارفرماي جديد منتقل خواهد گرديد.

 

جابجائی شغلی کارگران از چه نوع قواعدی تبعیت می کند؟ تغییر کارگر نوبتی به غیرنوبتی و بالعکس چه حکمی دارد؟

تغییر مکان کار , تغییر موقعیت و جابجائی شغلی کارگران مشمول قانون کار در واحدهائی که طرح طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت کار دارند تابع ضوابط و دستور العمل اجرای طرح می‌باشد اما در واحدهای فاقد طرح این گونه جابجائی ها منوط به انجام توافق بین طرفین بوده و در صورت بروز اختلاف رای مراجع قانون کار تعیین کننده می شود ضمناً  در هر دو صورت یاد شده یعنی اعم از اینکه واحدی دارای طرح طبقه بندی مشاغل کارگری مورد تأیید وزارت کار باشد یا نباشد تغییر وضعیت کارگران از نوبتی به غیرنوبتی و یا بالعکس موکول به تراضی طرفین است و رسیدگی به اختلاف در این زمینه نیز با مراجع فوق الذکر می باشد.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهروز نازاری
بهروز نازاری
6 سال قبل

ضمن تشکر از توضیح فوق میشه لطف کنید و ماده قانونی و دستورالعملهای مربوطه را بیان کنید چون ماده 2 و دستورالعمل آن در مورد جابه جایی یک نفر خیلی شفاف نیست

محسن
محسن
5 سال قبل

سلام و سپاس .آیا کارفرما میتواند در قرداد خود با کارگر محل کار را به صورت کلی ذکر کند مثلا یکی از شهرهای استان خراسان .؟ بازم تشکر

مریم
مریم
4 سال قبل

با سلام
در صورت جابجایی با توجه به اینکه کارفرما از کارم راضی می باشد و فقط جابجایی بابت تخصص بنده و ارتقاء واحد مذکور می باشد و این جابجایی باعث کاهش حقوق و مزایا می شود از نظر قانون وزارت کار چه حکمی دارد؟

احد
احد
2 سال قبل

آیا هولدینگها می‌توانند کارگران را در شرکت‌های تابعه به راحتی و بدون رضایت کارگر جابجا کنند

حمیدرضا
حمیدرضا
2 سال قبل

آیا کارفرما می تواند بدون رضایت، محل خدمت کارگر رسمی شرکت جابه جا نماید؟

بهروز
بهروز
پاسخ به  حمیدرضا
1 سال قبل

سلام ایا جابجایی کارگر دایمی بعد از ۲۰ سال کار به دستگاه دولتی مجاز است البته حقوق و بیمه را همان کارفرما میدهد

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x