تمديد قرارداد كار

✅ در شركتي پس از اتمام مدت قرارداد کار کتبی یک ساله كارگران ، در سال جديد کارگران بدون این که قرارداد مکتوب دیگری با کارفرما امضاء كنند ، به کار خود در شركت ادامه داده اند و به همین لحاظ مدعی دایمی شدن قرارداد خود می باشند.
✅ بررسي موضوع؛
وقتی مدت قرارداد کار موقت تمام می شود و کارفرما با كارگران قرارداد موقت دیگری منعقد نمی کند ،ادامه کار کارگر در شركت پس از انقضای مدت قرارداد کار به منزله تجدید ضمنی قرار داد كار ، معادل مدت قرارداد قبلی خواهد بود. يعني اگر قرارداد قبلي كارگر به مدت یکسال بوده است ، كارفرما مكلف است به مدت يكسال كارگر ياد شده را در شركت خود حفظ نمايد و حقوق ، مزايا و بيمه ايشان را پرداخت نمايد .
نكته قابل توجه ؛ چنانچه کارگر پس از سپری شدن مدت زمان معادل قرارداد قبلی نیز کماکان در شركت مربوط ادامه کار دهد در این صورت قرارداد وی با کارفرما از نوع قرارداد کار دایم محسوب می شود.


مفاد قرارداد تعیین‌کننده شرایط و ضوابط کاری میان طرفین است و تضمین‌کننده حقوق و مزایای آنان در چارچوب ضوابط و مقررات حوزه کار و تامین‌اجتماعی نیز به شمار می‌رود. تمديد قرارداد كار

قرارداد کار یکی از عناصر اولیه در حوزه روابط کار است. درواقع نخستین مرحله برای ایجاد و برقراری رابطه کاری بین کارفرما و کارگر در انعقاد قرارداد کار ظهور می‌یابد. مفاد قرارداد تعیین‌کننده شرایط و ضوابط کاری میان طرفین است و تضمین‌کننده حقوق و مزایای آنان در چارچوب ضوابط و مقررات حوزه کار و تامین‌اجتماعی نیز به شمار می‌رود.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x