جایگزینی وثیقه

تنها دارایی پدر ما یک ملک است که برای اتهام برادرم به وثیقه گذاشته و الان سالیان سال است که از صدور حکم برای برادرم خبری نیست و ما بلا تکلیفیم چه کنیم و به فروش این ملک هم نیازمندیم و نمیدانیم چه کنیم؟ نه شعبه ﭘرونده را میتونیم پیدا کنیم نه خود ﭘرونده، مانده ایم چه کنیم؟
✅ پاسخ
سلام
ذینفع می تواند با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک سابقه مکاتبه مقام قضایی ومشخصات مراجع قضایی را استخراج و با مراجعه به آنجا در صورتی که پرونده مختومه شده باشد تقاضای آزادی وثیقه را بنماید و اگر پرونده مختومه نشده باشد با جایگزینی وثیقه یا تحویل متهم سند خود را آزاد کند.
پیروز باشید

 

درخواست قبولی وثیقه توسط وثیقه گذار از دادگاه

ریاست محترم شعبه …… دادگاه عمومی

با سلام ،
احتراماً ، به استحضار می رساند ،
چون در خصوص آقای ………. فرزند …….. به اتهام ……. توسط آن دادگاه محترم قرار وثیقه صادر گردیده است، لذا ، اینجانب ……….. فرزند ……….. با تودیع وثیقه ملکی به مبلغ …….. ریال متعهد می گردم هر زمان که دادگاه متهم را احضار نماید وی را حاضر نمایم . در غیر این صورت وثیقه فوق به نفع دولت ضبط گردد . در ضمن اصل و فتوکپی سند مالکیت شماره ………. که شش دانگ آن متعلق به اینجانب می باشد ، تقدیم می گردد .
با تشکر و تجدید احترام
نام و نام خانوادگی (وثیقه گذار )
امضاء
آدرس : خیابان .. کوچه ………. پلاک ………..

معمولاً پس از تقدیم درخواست وثیقه گذار به شکل فوق جهت تعیین میزان بهای ملک قرار کارشناسی صادر و به قید قرعه یک نفر کارشناس جهت انجام کارشناسی تعیین می گردد .

4 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سید جمال
سید جمال
5 سال قبل

با سلام و عرض ادب ، بنده یک سند کشاورزی دارم که چند سال گذشته در رهن بانک کشاورزی قرار گرفته است و بندی سند دیگری نیز دارم که می خواهم درخواست معوض نمودن سند رهنی را انجام بدهم . لطفا بفرمایید که چه باید بکنم .

حسینی
حسینی
5 سال قبل

با سلام و احترام میخواهیم خانه ای بخریم که سند ان در رهن دادگاه است و تا دوماه دیگر حکم دادگاه صادر میشود ایا میتوان از الان سند را با وکالت بلا عزل خرید وایا میتوانند در دادگاه سند جایگزین ان کنند

اشکان
اشکان
4 سال قبل

بنده برای یک زندانی سندی ملکی در ازای سی و شش میلیون تومان بازداشت نموده ام و محکوم متواری گردیده چگونه میتوانم سند خویش را آزاد نمایم،آیا با واریز مبلغ سی و شش میلیون تومان سند بنده آزاد می شود؟

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x