در صورت تصادف با مصدوم چه باید کرد

در صورتی که در هنگام رانندگی خدای ناکرده با عابر پیاده یا موتور سیکلت تصادف کردید، در نظر داشته باشید که فرد مصدوم الزاما باید با اورژانس به بیمارستان انتقال یابد، و چنانچه با وسیله نقلیه خود و یا دیگران مصدوم را به بیمارستان انتقال دهید، بیمه متقبل هیچگونه هزینه ایی نمیشود و از بدو ورود باید کلیه هزینه ها را بپردازید،، در صورتی که اگر بوسیله اورژانس اینکار انجام پذیرد بلافاصله و بدون نیاز به مراجعه به حسابداری، پذیرش، و پرداخت هیچگونه وجهی، خدمات پزشکی اغاز میشود

بنابراین اگر اورژانس گفت مورد خاصی نبوده و اورژانسی نیست ،و خودتان به بیمارستان ببریدش به هیچ وجه زیر بار نروید و مجددا با 115 تماس حاصل نمایید.

⛔️قوانین و مقررات در تصادفات

?ماده 89 آئین نامه

?هرگاه تصادف تنها منجر به خسارت مالی شود به نحوی که امکان حرکت از وسیله نقلیه سلب نشده باشد، رانندگان موظفند بلافاصله وسیله نقلیه را برای رسیدگی و بازدید کارشناس تصادف در محل حادثه به کنار راه منتقل کنند تا موجب سد معبر نگردد.

 


در اكثر تصادفات افراد دچار مصدوميت گردن و مهره ها ميشوند در اين موارد بايد بسيار با دقت عمل كرد.بدون توجه به نوع تصادف و ميزان مصدوميت حتما به گردن مصدوم آتل ببنديد و اگر چنين وسيله ای نداريد و دوره كمكهای اوليه را نگذرانده ايد و نسبت به كمكهای اوليه بی اطلاع هستيد عاقلانه ترين كار اينست كه مصدوم را تكان ندهيد و تا رسيدن آمبولانس اجازه ندهيد كسی مصدوم را تكان دهد.

تنها بستن آتل و ممانعت از حمل مصدوم توسط افراد نا آگاه احتمال زنده ماندن مصدوم را به ميزان 80٪ افزايش ميدهد. تنها در صورتی فرد زخمی را از اتومبيل خارج كنيد كه خطر آتش سوزی وجود دارد. سپس ميتوانيد اعمال زير را انجام دهيد.

مصدومینی که دچار توقف عمل تنفس و خونریزی شدید شده‌اند در اولویت درمانی هستند و نیاز به درمان فوری دارند. راه تنفسی حادثه دیدگان را بررسی و دهان مصدوم را باز و هر شی‌ء که داخل آن است خارج کنید تا مصدوم به راحتی تنفس کند.

در صورتی که پس از خارج کردن مانع از دهان مصدوم تنفس آغاز نشد چانه مصدوم را پایین آورده و سرش را به آرامی به عقب خم کنید. با دو انگشت خود سوراخ های بینی را مسدود و از طریق دهان خود به داخل دهان مصدوم بدمید تا سینه‌اش بالا بیاید. کمی صبر و هر چهار ثانیه یک بار این عمل را تکرار کنید تا مجروح بدون کمک قادر به تنفس باشد.

در صورتی که تعداد زیادی مجروح در محل وجود دارند و مشکل تنفسی ندارند، کمک به مصدومین دارای خونریزی شدید دراولویت است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x