هندزفری موبایل مشمول جریمه پلیس

???????

پليس:جريمه صحبت كردن با تلفن همراه در كلانشهرها ١٠٠ هزارتومان است/ استفاده از تجهيزات مشابه تلفن همراه مثل هندزفري هم تخلف محسوب مي شود.

توجه نداشتن راننده به جلو به دلایل مختلف مثل رعایت نکردن مقررات، خوردن و آشامیدن، صحبت کردن با همراهان و صحبت کردن با تلفن همراه است، اظهارکرد: مهم تر ازهمه صحبت با تلفن همراه است. شهروندانی که در حین رانندگی با تلفن همراه صحبت می کنند، بسیار بیشتر از دیگر رانندگان درمعرض تصادفات شدید قرار دارند.

جریمه کردن رانندگانی که در حین مکالمه از هندزفری استفاده می‌کنند در این قانون نیامده است. سید محمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با موبنا درخصوص افزایش نرخ تلفن همراه معتقد است که راهنمایی و رانندگی این اختیار را ندارد که نرخ جریمه‌های مکالمه را خودسرانه تغییر دهد و هرگونه افزایش وکاهش در نرخ جریمه‌ها باید توسط مجلس تصویب شود. این نماینده مجلس گفت: اگر راهنمایی و رانندگی مطابق با این شرایط عمل نکرده باشد، مرتکب تخلف شده و این اقدام پلیس راهور باید بررسی شود.

رانندگانی که از هندزفری استفاده می‌کنند، اعلام کرد: چنین موضوعی در قانون نیامده چرا که در شرایط حاضر برخی خودرو‌ها به امکاناتی تجهیز شده‌اند که چنانچه کسی با تلفن‌همراه راننده تماس بگیرد، صدای فرد تماس گیرنده از سیستم صوتی اتومبیل پخش می‌شود، حال این پرسش مطرح می‌شود که در این شرایط پلیس راهنمایی و رانندگی چگونه می‌خواهد راننده متخلف را جریمه کند. به گفته وی باید در این خصوص آموزش‌های لازم داده شود و بستر فرهنگی مناسب ایجاد شود؛ چرا که در غیر این صورت به نظر می‌آید در این شرایط تنها راهی که باقی می‌ماند، این است که مانع از ورود اینگونه خودرو‌ها به داخل کشور شد.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x