چرا واژه « طلاق » از شناسنامه زنان مطلقه حذف می شود ؟

خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:
▪️اقدام دولت در ارائه لایحه حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه تصمیم درست و تاثیرگذاری است. حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه به منزله کتمان ازدواج نیست و این امکان وجود دارد تا در صورت لزوم از ثبت احوال استعلام صورت گیرد.

▪️دولت در صدد ارایه لایحه ای است که زمانی که ازدواج منجر به طلاق شد واژه طلاق از شناسنامه حذف شود تا اثرات منفی را بر زنان باقی نگذارد. زنان بعد از طلاق به همسر قبلی خود تعلق ندارند لذا لزومی برای ذکر نام همسر در شناسنامه آنها وجود ندارد بر این اساس می توان با اتخاذ تدابیری واژه طلاق از شناسنامه حذف شود

 

دولت درصدد ارایه لایحه ای است که زمانی که ازدواج منجر به جدایی شد واژه طلاق از شناسنامه حذف شود تا اثرات منفی را بر زنان باقی نگذارد.

زنان بعد از جدایی به همسر قبلی خود تعلق ندارند لذا لزومی برای ذکر نام همسر در شناسنامه آنها وجود نخواهد داشت بر این اساس می توان با اتخاذ تدابیری واژه طلاق از شناسنامه حذف شود.

نبود واژه طلاق، اثرات مثبت روحی و روانی زیادی دارد و به نظر می رسد اقدام دولت در ارایه لایحه حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه تصمیم درست و تاثیرگذاری است.

این طرح ها بنظر می رسد به منظور مقابله با آثار منفی جدایی زوجین است که در سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است. بر اساس امار در کلانشهری مانند تهران، کرج و مشهد این آمار بسیار بالاتر از میانگین کشور و بالغ بر ۳۴ درصد و در اصفهان ۳۰ درصد است این آمار نشان می‌دهد در کلانشهرها وضعیت طلاق بیشتر از میانگین کشوری است. شناسنامه زنان مطلقه

شناسنامه زنان مطلقه

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سایه
سایه
4 سال قبل

سلام و وقت بخیر
ایا این قانون شامل خانمهایی که دارای فرزند هم هستند میشه؟

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x