ضمانت وام بانکی

0
0

با سلام خدمت شما

مادر مرحومم زمانی که در قید حیات بودند  از یکی از بانکها پنج میلیون تومن وام میگیرن و  پدرم که بازنشسته و حقوق بگیر تامین اجتماعی   بودند  ضامن ایشون میشن .

مادرم ( وام گیرنده ) پس از پرداخت چند قسط مرحوم میشن و پدرم ( ضامن ایشون  ) هم حدود یکسال بعد مرحوم میشن .

در اواخر اسفند 96 و شب عید بانک وام دهنده بابت وصول اصل و جرایم مانده بدهی حساب بانکی اینجانب رو که پسر (وام گیرنده و ضامن) هستم  مسدود میکنه .

به بانک مراجعه کردم  و بانک اعلام کرد  چون شما ورثه شرعی هستین  ما اصل و بهره پول رو از حساب شما که ورثه  هستین برداشت میکنیم و با توجه به اینکه موجودی حساب بانکی من  کافی نبود  تا جوابگوی توقیف کل بدهی باشه لذا بانک به من پیشنهاد داد  تا از خود همون بانک یه وام بردارم تا بانک بتونه بدهی مادر مرحومم  رو از محل وام تسویه کنه تا بانک از حساب من رفع توقیف کنه .

بنده بناچار و  از روی اضطرار و درماندگی  قبول کردم و وام گرفتم و اینک پرونده وام مادر مرحومم بسته شده ولی من اسیر یک وام ناخواسته و اجباری شده ام چون شب عید بود و بنده مشکل مالی داشتم  و میترسیدم که چند ماه نتونم حقوقم رو برداشت کنم و از طرفی  عائله مند و مستاجر هستم ناچارا وام پیشنهادی بانک رو قبول کردم تا بتونم خرج زن و بچه و عید رو بدم .

چند سوال ؟

  • ایا بانک محق بوده بعد از فوت وام گیرنده حساب پسر ایشون یعنی بنده رو مسدود کنه؟
  • با توجه به اینکه اصل وام مبلغ اندکی بوده ولی جرایم بهره بانکی بسیار بیشتر از اصل بدهی شده و با توجه به فتاوای بسیاری از مراجع تقلید مبنی بر حرام بودن جرایم و  بهره ها و عین قانون بودن فتاوای مجتهدین ایا من  میتونم  از بانک شکایت کنم تا از طریق حکم قضایی  بخشودگی  بهره ها و جرایم رو بگیرم  ؟ چون مانده بدهی حدود یک میلیون ولی جرایم و بهره ها چندین برابر مانده بدهی محاسبه شده ؟
  • بنده در شرایط اضطرار و ناچاری و کراهت  بخاطر درماندگی شب عید و بخاطر رفع توقیف   حساب بانکی (وام پیشنهادی ) بانک رو پذیرفتم  و امضا کردم  ایا با توجه به اینکه خود وام تحمیلی بعدی یه نوع  تحمیل شرایط از سوی بانک بوده است ایا میتونم  نسبت به ابطال قرار داد بانک ناشی از اکراه در معامله  اقدام کنم  ؟
  • جای شک نیست که اقدام بانک نوعی زرنگی و تحت فشار قرار دادن بنده  در شب عید و بمنظور تحمیل شرایط ظالمانه و ناخواسته ای بوده که بنده  رو متضرر کرده لطفا راهنمایی و معاضدت فرمایید

با تشکر

تلفن همراه
09120326282
  • فرهاد پرسیده شده 6 سال قبل
  • آخرین ویرایش 6 سال قبل
نمایش 0 نتیجه
پاسخ شما

لطفا کنید