دعاوی پیش خرید آپارتمان

سلام
مدت بیست ماهه یک اپارتمان پیش خرید کردم قرار بود برج یازده نود و چهار تحویل بده هنوز نداده و در مرحله سفت کاریه ضمنا چون یکی از دوستان معرفی کرده بود در قولنامه خسارت دیر کرد قید نشده ایا با شکایت میتونم پولم رو همراه با خسارت دریافت کنم.

✅پاسخ
گرفتن اصل پول منوط به فسخ کردن معامله است. اگر چنین حق فسخی در قرارداد برایتان پیش بینی شده باشد بله امکان استراد ثمن و خسارات وجود دارد و گرنه دعوی حقوقی الزام به ایفای تعهد و خسارت ناشی از تاخیر انجام تعهد با جلب نظر کارشناس علیه ایشان طرح کنید.

 


متن قانون پیش فروش آپارتمان 
ماده ‌١ـ هر قراردادی با هر عنوان که به موجب آن، مالک رسمی زمین (پیش‌فروشنده) متعهد به احداث یا تکمیل واحد ساختمانی مشخص در آن زمین شود و واحد ساختمانی مذکور با هر نوع کاربری از ابتدا یا در حین احداث و تکمیل یا پس از اتمام عملیات ساختمانی به مالکیت طرف دیگر قرارداد (پیش‌خریدار) درآید، از نظر مقررات این قانون «قرارداد پیش‌فروش ساختمان» محسوب می‌شود.
تبصره ـ اشخاص ذیل نیز می‌توانند در چهارچوب این قانون و قراردادی که به‌ موجب آن زمینی در اختیارشان قرار می‌گیرد، اقدام به پیش‌فروش ساختمان نمایند؛
‌١ـ سرمایه‌گذارانی که در ازای سرمایه‌گذاری از طریق احداث بنا روی زمین متعلق به دیگری، واحدهای ساختمانی مشخصی از بنای احداثی بر روی آن زمین، ضمن عقد و به‌موجب سند رسمی به آنان اختصاص می‌یابد.
‌٢ـ مستأجرین اراضی اعم از ملکی، دولتی، موقوفه که به‌موجب سند رسمی حق احداث بنا بر روی عین مستأجره را دارند.
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x