شکایت از بیمارستان

اولین مکان برای شکایت

دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی است که مردم می‌توانند برای رسیدگی به مشکلات و پرونده‌های قضایی خود در رابطه با قصور و تخلفات پزشکی در هر سطحی به آنجا مراجعه کنند و از این طریق می‌توانند دیه و خسارات وارد شده را مطالبه کرده و اگر پزشک مرتکب قصور شده باشد مجازات او را هم از دادگاه بخواهند.

دومین راهکار

که قانون برای شکایت از پزشکان در نظر گرفته شورای حل اختلاف (ویژه امور بهداشت) است که رسیدگی و حل و فصل اختلافات اعضای جامعه پزشکی با یکدیگر و همچنین اختلافات جامعه پزشکی با سایر اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی در صورتیکه مبلغ مورد نظر کمتر از ۵ میلیون تومان باشد و یا در صورتیکه هر دوطرف در خصوص ارجاع پرونده به شورا توافق داشته باشند، در صلاحیت آن است.

سومین مرجع

که در قوانین و مقررات برای این مساله به آن اشاره شده سازمان نظام پزشکی است که تخلفات اداری و انتظامی پزشکان را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و نتیجه آن برخورد انتظامی با پزشک خواهد بود که طیف وسیعی از اقدامات از توبیخ کتبی تا لغو پروانه طبابت به شکل دائمی را در بر می‌گیرد.
یادتان باشد در تمام این موارد آنچه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است نظریه پزشکی قانونی است و مبنای اکثر احکام صادره نظریه کارشناسی این سازمان خواهد بود.


بیمارستان‌ها از لحاظ کیفیت خدمات، استاندارد و اعتباربخشی باید از قانونی که سایر بیمارستان‌ها دارند، تبعیت ‌کنند. این قوانین در همه بیمارستان‌ها یکی است ولی خدمات هتلینگ بیمارستان‌هاست که تعرفه‌ آنها را به تعرفه خصوصی، دولتی و یا نهادهای عمومی غیردولتی تغییر می‌دهد.

واقعیت این است که بیمارستان‌هایی که این ارگان‌ها دارند متوسط محسوب می‌شوند و امکان دارد که تخطی در این بیمارستان‌ها صورت گیرد. اما با این تخطی‌ها چه برخوردی داشته باشیم؟ به کجا شکایت کنیم و چطور شکایت‌مان را پیگیری کنیم؟

افرادی که در این بیمارستان‌ها به مشکل برمی‌خورند می‌توانند مشکل را به مسئولین مربوطه و ارگانی‌ (تامین اجتماعی، ارتش یا شرکت‌ها) اطلاع‌رسانی کنند تا آنها به این موضوعات رسیدگی کنند. اگر در مورد استانداردها و کیفیت خدمات با مشکلی روبه‌رو شدند می‌توانند آن را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سامانه 190 شکایت کرده و شکایت از بیمارستان را پیگیری کنند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
حسین
5 سال قبل

چرا برای عمل پرتز پای پدرم که تصادف کرده بود برای دستگاه پروتز ۶/۳۰۰میلیون از ما پول گرفتن تا پول ندادیم عملش نکردن مگرهزبنه فرد تصادفی رایگان نیست
اوامر اورژانس مصدوم رو به بیمارستان فیاض بخش تهران. رسوندن راننده ضارب هم گفت من بیمه دارم مبلغی پرداخت نکرد

نایب علی
5 سال قبل

چرا تنها بیمارستان دولتی شهدای پاکدشت ازجانبازان وخانواده تحت پوششان فرانشیز میگیرند

سید
سید
5 سال قبل

در این مملکت باید فقط مراقب بود که به بیمارستان گذر نیفته چون با مرگ برابری میکنه واقعا قربون سلاخ خونه

سعید
سعید
5 سال قبل

مادر من چند وقت پیش عمل لاپراسکوپی کیسه صفرا انجام داده بعد از یک روز حالش بد شد که بعد از آزمایش تشخیص دادن عفونت وارد خونش شده این عفونتم از طریق بیمارستان وارد بدن شده الان ۲۱ روز بستریه،خواستم ببینم اگه شکایت کنیم هزینه های بیمارستان از ما گرفته میشه یا نه؟ممنونم اگه جواب بدین چون بیمه نداریم و هزینه ها خیلی بالا رفته

مسعود صولتی
مسعود صولتی
5 سال قبل

میدونم همه اینها الکی هست برا دلخوشی مردم ولی اگه واقعا صحت دارد بیمارستان امام سجاد یاسوج شده قتلگاه رسیدگی کنید میدونم چیزی تو این شکایت نیست دیگه طولش نمیدم

فريبا جهاندار
فريبا جهاندار
4 سال قبل

سلام،مادر من تو بيمارستان الزهرا اصفهان بعلت لخته خون توي پاهاش بستري شد،بعد از يك شب معلوم نيست چي بهش تزريق كردن كه ولوله و همهمه افتاد توي بخش و پرستارا كه خودشونم ترسيدن و بعدا عوارضشو ماديديم كه پاهاي مادرم ورم كرد و پوستش جمع شد و كبود و تيره رنگ شد و پر از تاولاي چركي و خوني شد و كماكان ادامه داره و هر روز داره بدتر ميشه،دقيقا عين سوختگي درجه ٣شده،خيلي وضعش بده و مادر من الان كه ٧خرداد ٩٨ هست هي داره ديت به دست پاس ميدن و خودشونم نميدونن چكار كنن،جوابگو نيستن ،ج سربالا ميدن پيله ميكنيم پرخاش ميكنن همراهاشو از بيمارستان بيرون ميكنن،ازتون خواهش كيكنم راهنمايي كنيد چكار كنم،ميدونم هزينشم سربفلك ميزنه.

ميلاد
ميلاد
4 سال قبل

بيمارستان ٢٢ ابان لاهيجان ، دكتر رئيسي و عوامل اورژانس كه لعنت خدا بهشون . برادرم تصادف ميكنه و ميبرنش اونجا ، پاش زخم بود انقدر نرسيدن بهش تا از خونريزي و فشار پايين فوت ميكنه ، يعني يك دونه بخيه به پاي داداشم بعد از ٥ ساعت نزده بودن . غريب مرد .

علی از اراک
علی از اراک
4 سال قبل

سلام
کاربنایی کنتراتی سیمانکاری رویه دیوار که کار آسانی هم هست (مثل گاهگل کشیدن روی دیوار است)را به شخصی واگذار کردم ! ناشی گری کرد بدون اطلاع و هماهنگی با ما ! بجای تخته بنایی از نردبان در حالت افقی استفاده کرد(یک طرف نردبان روی پله بود ! روی نردبان یک تخته تق و لق گذاشت و از ارتفاع 2متری افتاد روی پله! از درد پا می نالید! بر حسب وظیفه انسانی او را بلافاصله به بیمارستان رساندیم و عکس انداختند استخوان ران پا مو ترک برداشته بود و دکتر ناقص عقل پای او را شکافت و دید نیاز به عمل ندارد و پایش خود به خود جوش خورد! بیمه روستایی داشت 330پول درمان شد 300 داده بودیم مانده بود30 هزار تومان درست موقع ترخیص و لحظه بیرون آمدن از بیمارستان مسئول حسابداری بیمارستان از او پرسید شکایت ندارید یعنی (غیر مستقیم به او گفت می توانید از صاحب کار شکایت کنید و دیه بگیرید ) بنا هم وسوسه وصول دیه شد و بلافاصله مسئول حسابداری بیمارستان گفت حالا که شکایت آمد جلو هزینه بیمارستان می شود چهار و نیم میلیون تومان فاکتور 330 تومانی را هم پاره کرد حال با ید از دکتر شکایت کرد که بیخودی پا را شکافته یا از بیمارستان که طمع پول میلیونی کرده؟ یا نه کارشان قانونی بوده است لطفا اگر پاسخ را می دانید ایمیل کنید

حمزه
حمزه
3 سال قبل

سلام
از پرسنل بیمارستان صاحب زمان بندر عباس بعلت بدرفتاری با مریص وهمراه وحرفهای توهین امیز شکایت دارم از جناب عالی تقاظا دارم رسیدگی فرماید

سمیرا صادقی
سمیرا صادقی
2 سال قبل

پدر من در بیمارستان ایرانشهر عمل تنگی کانال و دیسک کمر انجام دادند که ایکاش این کار رو نمیکردن و درست چند زوز بعد از عمل تب میکنن و بیمارستان انواع و اقسام آزمایشات اعم از اکو دریچه قلب و سل و روماتیسم و … مابقی آزمایشات بیمایهای صعب العلاج رو انجام میدن غیر از اینکه یک درصد احتمال بدن ممکنه پروتز به کر رفته در ستون فقرات پدرم ممکنه استاندارد و استریل نبوده باشه و دکتر جراح هم همچین از کارش تعریف میکرد که نگو ( آقای دکتر فرخانی ) بعد از یکماه بعد از عمل همچنان محل عمل چرک داشت که بردیم بیمارستان مدائن پیش آقای دکتر مردانی که خدا خیرشون بده و بلافاصله بابا رو بستری کردن و حالا قراره دکتر مغز و اعصاب مجدد جای عمل رو باز کنن و مجدد عمل کنن !

آخه بی انصافا چرا هزینه این همه تو بیمارستان خصوصی میگیرید بیمار رو که خوب نمیکنید هیچی روی درد بیمار درد اضافه میکنید!!!

بیمارستان ایرانشهر مزخرف
دکتر فرخانی جراح مغز و اعصاب مزخرف تر

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x