پیش خرید آپارتمان

سلام یک واحد اپارتمانی درسال ۹۲ به صورت قرارداد عادی از شرکتی سازنده خریداری وقرار شده سال ۹۴ سند وتحویل داده بشه فروشنده بعد از فروش عادی نسبت به ترهین ملک با اخذ وام از بانک سال ۹۳ اقدام کرده وهم اکنون در گرو بانک وبدهی معوقه میباشه سوال اینجاست که میشه شکایت کیفری کرد ؟اگه میشه ایا بایدبانک راهم در شکایت اضافه کرد یا خیر؟عنوان شکایت کلاه برداری میشه؟

ضمنا جهت پرونده م

برخی شروط در ضمن قراردادهای پیش فروش آپارتمان می‌تواند از این مسائل جلوگیری کند. برای این امر باید در تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان طرفین دقت داشته باشند، زیرا در این معامله ملک قابل رویت نیست تا خریدار کلیه امکانات ملک را با یک نگاه بسنجد و با قید یک عبارت ساده «ملک به رویت خریدار رسید و وی از کلیه کم و کیف مورد معامله اطلاع دارد » فروشنده سلب مسئولیت نماید. همچنین شاید صرفاً توافق شفاهی باعث رفع ابهامات طرفین نشود و برداشت هر شخص از توافقات متفاوت و نهایتاً منجر به اختلاف شود؛ پس نتیجتاً باید کلیه شرایط و توافقات مکتوب و مورد امضای طرفین قرار گیرد.

برای تنظیم قرارداد پیش خرید آپارتمان در ابتدای امر باید مشخصات طرفین از جمله نام و تاریخ تولد و شماره شناسنامه و نشانی و شماره تماس و… قید و همچنین باید مشخص شود، فروشنده چه سمتی دارد و آیا می‌تواند در مورد ملک معامله‌ای انجام دهد. ممکن است فروشنده مالک زمین و صاحب سند باشد و یا شاید سازنده ملک است که بر اساس توافقات سهمی از آپارتمان در حال ساخت را دارد. پس مهم‌ترین مسأله در آغاز کار این است که مشخص شود، آیا فروشنده می‌تواند ملک را منتقل کند یا خیر؟ پیش خرید آپارتمان

بسیاری از دعاوی به دلیل بی توجهی خریداران به همین امر صورت می‌پذیرد که مدارک فروشنده از جمله سند ملک، قرارداد ساخت و یا مشارکت و نحوه تقسیم ملک بین مالک و سازنده و… را به دقت مطالعه و بررسی نمی‌نمایند و با مدارک شناسایی فروشنده از جمله شناسنامه و کارت ملی تطبیق نمی‌دهند و حتی برخی این امر مهم را به افراد مستقر در بنگاه املاک می‌سپارند که خود منشأ بسیاری از اختلافات و سوء استفاده‌هاست.

ذکور. شکایت حقوقی شده وجهت ۵ ماه دیگه جلسه رسیدگی هستش

✅پاسخ وکیل

سلام.
به نظر پرونده فقط حقوقی باشه و اسم دعوی هم الزام به فک رهن و و تسلیم و تنظیم سند رسمی هست.
اگر در قرارداد فی مابین بحثی از رهن گداشتن نبوده باشه، بعد از فروش به شما رهن گذاشته باشه شاید بشه شکایت کیفری معامله معارض کرد.
همه چیز بستگی به قرارداد فی مابین شما داره

 


 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عماد داودی
عماد داودی
5 سال قبل

باسلام بنده درسال94 یک واحد اپارتمان خریداری کردیم ویک سال بعد تحویل دادولی تاکنون پایان کارنگرفته وتا کنون هیچ اقدامی نکرده وعرصه ملک نیز دردادگاه دیگری بازداشت می باشد سوال ایا بنده می توانیم درخواست توقیف اموالشان راازدادگاه بخواهیم تحت چه عنوانی باید مطرح کنیم

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x