اگر پدر بچه ای مشخص نباشه , یعنی بچه زنا زاده باشد فامیل مادر را روی بچه می گذارند – بچه سر راهی

اگر بچه ای اصطلاحاً سر راهی باشد تاریخ تولد فرضی و اسم و فامیل فرضی برایش می گذارند و حتی جای اسم پدر و مادر را هم فرضی پر میکنن تا بچه وقتی بزرگ شد در اجتماع سرخورده نشود.

 

به آنها می‌گویند «بچه سر راهی»، «بی‌سرپرست»، «بدسرپرست»؛ کودکانی که پدر و مادرهایشان آنها را رها می‌کنند و اگر خوش‌شانس باشند برای نگهداری به مراکز بهزیستی می‌روند. حالا رئیس سازمان بهزیستی می‌گوید هر سال‌ هزار کودک زیر سه‌سال در ایران رها می‌شوند؛ کودکانی که تعدادی‌شان سر از بهزیستی در می‌آورند و حالا سازمان بهزیستی اعلام کرده می‌خواهد برای آنها حساب پس‌انداز باز کند.

آنطور که «انوشیروان محسنی بندپی»، رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرده، «بر اساس آمارهای موجود ۱۲‌هزار کودک در مراکز بهزیستی تمامی استان‌های کشور نگهداری می‌شوند که با تسهیل در قانون فرزندخواندگی، زمینه واگذاری تعداد زیادی از آنها فراهم خواهد  شد.»

او درحالی از تعداد ١٢‌هزار نفری کودکانه تحت سرپرستی بهزیستی سخن گفته که همین دو هفته پیش، «حبیب‌الله مسعودی فرید»، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت که درحال حاضر بیش از ۲۴‌هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی‌اند و در مراکز و خانه‌های کودک و نوجوان نگهداری می‌شوند.

 

به گفته او «به طور متوسط سالانه ۹۰۰ کودک به فرزندان بهزیستی اضافه می‌شود که این کودکان به دلایل مختلفی مانند بدسرپرستی والدین، زندان رفتن آنها، طلاق، اعتیاد و بی‌سرپرستی تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند. البته تعدادی هم کودکان سر راهی هستند که به آمارها اضافه می‌شوند و سالانه ۹۰۰ کودک از مراکز بهزیستی ترخیص می‌شوند.»

1 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x