ایجاد مزاحمت از طریق سر و صدا

⁉️اگرشخصی در واحد مسکونی خود کسب و کار راه انداخته و در موقع انجام کار سر و صدای زیادی تولید کرده و به ساکنین آپارتمان مزاحمت ایجاد می کند و ساکنین آراز و اذیت می شوند چگونه می توان مانع مزاحمت ایشان شد؟ با چه عنوان باید شکایت کرد؟
✅مالکین آپارتمان می توانند به ۱۱۰ زنگ بزنند مامورین صورت جلسه تنظیم می کنند و موضوع به دادساری محل گزارش و اعلام می شود .
سر و صدا در آپارتمان از جرایمی است که مشمول قانون تملک آپارتمان ها می شود نه مزاحمت موضوع ماده ۱۶۰ قانون آیین دادرسی مدنی.

طبق ماده ۱۶۰ ق . ا . د . م دعوای مزاحمت دعوایی است که به موجب ان متصرف مال غیر منقول درخواست جلوگیری از مزاحمت کسی را می نماید که نسبت به تصرفات او مزاحم است بدون اینکه مال را از تصرف متصرف خارج کرده باشد اما در خصوص سوال در مورد سرو صدا باید به قانون تملک اپارتمانها مراجعه کرد .

ایجاد مزاحمت

اگرچه برای رفع تصرف یا مزاحمت از حق در قانون آیین دادرسی مدنی،راهکارهای رسیدگی حقوقی و مدنی پیش بینی شده است اما قانونگذار برای پیشگیری از وقوع چنین رفتارهای، تصرف عدوانی، مزاحمت یا ممانعت از حق را جرم دانسته و برای مرتکبان نیز مجازات تعیین کرده است.

هیچ‌کس نمی‌تواند با قهر و غلبه مال دیگری را تصرف کند یا برای تصرفات قانونی افراد در املاک و اموالشان مزاحمت و ممانعتی ایجاد کند؛ اگرچه برای رفع تصرف یا مزاحمت از حق در قانون آیین دادرسی مدنی، راهکارهای رسیدگی حقوقی و مدنی پیش بینی شده است اما قانونگذار برای پیشگیری از وقوع چنین رفتارهای، تصرف عدوانی، مزاحمت یا ممانعت از حق را جرم دانسته و برای مرتکبان نیز مجازات تعیین کرده است.

 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x