حمل خودرو با جرثقیل راهنمایی و رانندگی

اگر قبل از حمل یا در حینِ حملِ اتومبیل بوسیله جرثقیل، مالکِ آن حاضر شود و تقاضای تحویل خودرو را کند، مامورین مکلفند (تاکید می‌شود مکلفند) فقط جریمه کنند.
و نمی‌توانند خودرو را با خود ببرند، در صورت عدمِ پذیرشِ مامور به او گوشزد کنید مطابق تبصره 2 ماده 13 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنین حقی ندارد و عملش خلاف قانون و قابل تعقيب است.


دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی گفت: مطابق تبصره 2 از ماده ‌۱۳ قانون جدید راهنمایی و رانندگی در تمام مواردی که خودرو توسط جرثقیل حمل می‌شود، اگر قبل از حمل یا در حین حمل مالک حاضر و تقاضای تحویل خودرو را کند ماموران مکلفند با اعمال جریمه توقف ممنوع خودرو را به وی تحویل دهند

مامور پلیس موظف است در هر مرحله ای از انتقال، هنگامی که مالک در محل حاضر شد با صدور قبض جریمه خودرو را تحویل صاحبش دهد. هدف پلیس بردن خودروها به پارکینگ نیست.

راه اندازی سیستم های اطلاع رسانی به مالکان خودروها

مومنی با بیان این که سیستم اطلاع رسانی به مالکان در صورت انتقال خودرو به پارکینگ راه اندازی شده است، تاکید کرد: هر خودرویی که به پارکینگ منتقل شود با استفاده از سیستم پیامکی موضوع به اطلاع مالک می رسد، این در حالی است که افرادی که آدرس و یا شماره تلفن شان تغییر کرده است باید نسبت به تغییر آدرس اقدام کنند به همین دلیل و به منظور  سهولت کار برای هموطنان ،افراد می توانند در سایت راهور 120 اطلاعاتشان را تصحیح کنند.

پلیس نباید ابزار درآمد دیگران باشد

.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x