پایان‌ نامه‌ فروشی

وزارت کشور و قوه قضائیه با پایان‌نامه‌فروشی برخورد می‌کنند

✍ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره آسیب «فروش پایان‌نامه و نوشتن مقالاتی مثل آی‌اس‌آی» گفت:

✍ در جلسه 786 این شورا مقرر شد با همکاری وزارت کشور، قوه قضائیه برخورد لازم را داشته باشد و هم به لحاظ حقوقی و قضائی و هم به لحاظ مسائل دانشگاهی باید با این تخلفات برخورد جدی صورت گیرد.

✍ امیدوار هستیم با این تصویب و تصمیم که شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفت، شاهد برچیده شدن اینگونه حرکت‌های ناشایست در فضای علمی کشور باشیم.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اما این اتفاق را نتیجه جریانی سازمان یافته و طراحی‌شده با پشتیبانی خارجی‌ها و عناصر مساله‌دار در رواج این نوع تخلفات علمی می‌داند؛ اتفاقی که هدفی جز مخدوش کردن پیشرفت علمی کشورمان ندارد. موضوعی که آن را دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی هم تائید می‌کند. مخصوصا وقتی که می‌گوید: معضل تخلفات پژوهشی و مخصوصا پایان‌نامه‌فروشی و مقاله‌فروشی و …یک هسته سیاسی دارد و یک پوسته اقتصادی. متاسفانه این سیستم با وجود همین هسته سیاسی و پوسته اقتصادی‌اش در کنار اهمال قانونی‌ای که در این زمینه وجود دارد، بازار قاچاقی را شکل داده که به آفت نظام آموزش عالی ما تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در ادامه با اشاره به چاپ مقاله‌ای پیرامون خرید و فروش پایان‌نامه و مقاله در مجله ساینس می‌گوید: این حرکت‌ها توسعه علمی ایران را هدف گرفته و می‌خواهد به چهره‌ای که از ایران در زمینه تولید علم ساخته شده خدشه وارد کند. در این مقاله به آمار 10 درصدی در تولید مقالات تقلبی اشاره شده، اما واقعیت این است که این مساله با توجه به گستردگی مراکز آموزش عالی کشور، درصد بسیار کمی از این آمار شامل حال دانشگاه‌های معتبر و سطح یک ما می‌شود.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x