قوانین رانندگی

رانندگان باید بدانند بر خلاف تصور عمومی و رایج ، هر چند مکلفند گواهینامه، کارت ماشین، بیمه و معاینه فنی را به همراه داشته باشند اما به همراه نداشتن این مدارک، دلیلی برای انتقال خودرو به پارکینگ نیست.

?مطابق ماده 9 قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی ، چنانچه یکی از مدارک فوق یا شناسنامه یا حتی یک کارت شناسایی معتبر ، به همراه راننده باشد، مامورین مکلفند بدون توقف خودرو ، مدرک مزبور را اخذ و رسید ارائه دهند.

?راننده می تواند بعدا سایر مدارک را به اداره راهنمایی و رانندگی ارائه داده و مدرک خود را مسترد نماید.

?حتی مامورین مکلفند چنانچه راننده ساکن شهر دیگری باشد، ظرف 48 ساعت مدرک اخذ شده را به راهنمایی و رانندگی محل اقامت راننده ارسال نمایند.

قوانین رانندگی

رانندگانی که به تازگی گواهی نامه گرفته اند تا سه ماه حق رانندگی به تنهایی ندارند و باید یک نفر که دارای گواهی نامه پایه دوم یا سوم است در کنار آنان بنشیند و یا باید بیش از یک سال از پایان گواهی نامه او گذشته باشد.

ضمن اینکه تا یک سال هم حق رانندگی در خارج از شهر ندارند مگر اینکه مسافت طی شده تا 25 کیلومتر دربزرگراهای شهرها باشد.

باید علامت اخطاری راننده مبتدی در سمت راست جلوی خودرو و در سمت چپ شیشه عقب خودرو نصب شود.

هیجان سرعت و ماشین سواری آن قدر پر رنگ است که هر عاشقی سرعت و عشق ماشینی را وادار کند که همه سختی های گواهینامه دار شدن را به جان بخرد. با این حال هر سال برای افزایش مهارت راننده و بالا بردن مهارت های علمی و عملی آنها برنامه ها و دستور العمل های ویژه ای ابلاغ می شود.

سرهنگ “هویدا تزار” رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا به خبرنگار مهر گفت:آزمون گواهینامه رانندگی به زودی مانند کنکور، متمرکز و مکانیزه می شود و امکان تقلب در آن به حداقل می رسد.

 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x