اعتراض به جریمه‌ رانندگی

❓برای اعتراض به جریمه‌های راهنمایی و رانندگی باید به كجا مراجعه كنم؟

✅ابتدا می‌توانید اعتراض خود را با ذکر دلایل به اداره اجراییات راهنمایی و رانندگی تسلیم کنید و اداره مذکور موظف است حد‌اکثر تا 24 ساعت به اعتراض رسیدگی‌ كند و در صورت غیر‌موجه دانستن اعتراض، به معترض اعلام كند. اگر معترض بر اعتراض خود مصر بود، موضوع به واحد رسیدگی به اعتراضات ناشی از تخلفات رانندگی ارجاع می‌شود که تصمیم آن واحد قطعی است

اعتراض به جرایم رانندگی در سراسر کشور یکپارچه است و تسهیلات در واحدهای رسیدگی به خوبی ارائه می‌شود. در حال حاضر به دنبال این هستیم تا شهروندان پس از دریافت صورتحساب جریمه در سایت راهور 120 بتوانند شناسه قبض و پرداخت را دریافت کرده و بدون نیاز به سفر درون شهری قبض را پرداخت کنند.

هیچ برگه جریمه‌ای در سیستم پلیس حذف نمی‌شود و تنها در صورتی که راننده بتواند مستندات را در خصوص خطای مامور یا کارمند پانچ جریمه‌ها ارائه کند، قبض از سیستم پلیس حذف می‌شود. جریمه‌های دوربینی با توجه به اینکه مستند بوده و عکس تخلف در اختیار پلیس است به هیچ وجه از سیستم حذف نمی‌شود و اعتراض به جرایم دوربینی پذیرفته نیست.

اعتراض به جریمه‌ رانندگی

در مرحله اول، رسیدگی غیرحضوری در واحدهای پلیس +۱۰ انجام می‌شود و در مرحله بعدی در صورت درخواست اعتراض مجدد، متقاضی باید به واحدهای رسیدگی به تخلفات رانندگی در سراسر کشور مراجعه کند.

کارت خودرو، شناسنامه خودرو و حضور مالک یا نماینده قانونی، برای اعتراض به قبوض جرایم رانندگی الزامی است. همچنین متقاضی اعتراض به تخلفات، حتما باید بومی یا ساکن منطقه باشد یا پلاک خودروی وی متعلق به همان استان مربوطه (محل اعلام اعتراض) باشد.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x