بخشیدن مال به دیگران

آيا ميدانستيد پس از آنكه مالي را طي يك قرارداد رسمي و بصورت رايگان به شخص ديگري واگذار نموديد، مي توانيد مجدداً آنرا به مالكيت خود بازگردانيد؟؟

✅ مطابق قانون مدني وقتي يك نفر مالي را مجاناً به ديگري تمليك مي كند، اصطلاحاً گفته مي شود كه مال مذكور “هِبِه” گرديده است.

لازم است بدانيم هبه هر چند بصورت رسمي و قراردادي هم كه انجام شود، قابل رجوع(برگشت) است. بنابراين چنانچه مالي را هبه نموده باشيد، هرگاه كه بخواهيد ميتوانيد مجدداً مال را به تمليك خود درآوريد. البته مشروط به اينكه مال مذكور را به والدين و يا اولاد خود هبه ننموده باشيد، در برابر هبه مال يا كاري براي شما انجام نشده باشد، و آخر اينكه مالي كه هبه كرده ايد، به فرد ديگري منتقل نشده باشد.

↩️ “هبه” در لغت به معناي بخشش است و هبه كننده را “واهِب” و هبه گيرنده را “مُتهِب” مي نامند. بخشیدن مال

ا زماني كه فرد فوت نكرده اموالش در اختيار خودش است و پس از مرگ هم طبق قوانين مي‌تواند در مورد يك سوم اموالش وصيت كند، اما زماني كه فرد متوجه شود كه دچار بيماري صعب‌العلاج شده اختيار او صلب نمي‌شود چرا كه در كشور ما كه جمهوري اسلامي است در تمامي كتاب آسماني بر اميدوار بودن سفارش و از نااميدي نهي شده است و فرد مذكور به لطف پروردگار بايد اميد داشته و تا آخرين لحظه نمي‌توان او را فردي كه 100در صد فوت مي‌كند تلقي كرد.صباح زنگنه مي‌گويد: اما اگر خدايي نكرده فرد به دليل يأس و نااميدي تصميمي بگيرد و اموالش را ببخشد شرايط زير سؤال رفتن وضعيت رواني فرد مطرح و مي‌تواند در اين مورد او را دچار اختلال رواني دانسته و تمام احكام اين بند از جمله سلب اختيار در معامله و هبه تشخيص داد.بخشیدن مال

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x