آگاهی‌های حقوقی

رسول نامی قائم مقام معاونت پشگیری از وقوع جرم دادگستری در کارگاه تخصصی پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر اظهار کرد: امروز جوامع بشری با آسیب ها و چالش های جدی مواجه هستند و مطالعات نشان می دهد راه‎های مقابله با آسیب‎ها و جرائم صرفا برخوردهای قهری و تنبیهی نیست.

وی با اشاره به بالا بودن نرخ وقوع جرم ادامه داد: دسترسی آسان به مواد مخدر فقر و بیکاری در سیستان وبلوچستان یکی از عوامل روی آوردن جوانان ای منطقه به سمت این آسیب اجتماعی است.

این مسئول با اشاره به اینکه 64 درصد افراد معتاد در سن 11 تا 14 سالگی گرفتار این معضل اذعان کرد: امروز اعتیاد زنان نیز در جامعه رواج پیدا کرده به طوریکه طبق آمارها از هر 100 معتاد 10 تا 12 نفر از آنها خانم هستند.

قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه براساس بند 5 اصل 156 قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم از وظایف دستگاه های قضایی است و همه دستگاه ها موظفند در این امر همکاری کنند عنوان کرد: علما و روحانیون می‎توانند در امر پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی در جامعه نقش بسزایی ایفا کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه موضوع مواد مخدر از چالش‎ها و آسیب‎های مهم در سیستان و بلوچستان است گفت: باید برای رفع این مشکل تلاش جدی کرد، امیدواریم با افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم و اجرای هرچه بهتر قانون شاهد کاهش پرونده های قضایی و درنهایت کاهش جرایم و آسیب‎ها در استان باشیم.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x