قولنامه‌

مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه تعداد 95 هزار و 405 فقره سند مالکیت کاداستری در این استان صادر و تحویل متقاضیان گردیده است اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن افزایش 14 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت فارس عنوان کرد: با توجه به اینکه ثبت دقیق املاک موجب کاهش دعاوی در محاکم، امنیت بیشتر معاملات و حفظ و حراست از حقوق مالکین می‌گردد، باید با آموزش‌های عمومی زمینه آگاهی هرچه بیشتر مردم در این زمینه را فراهم کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه اسناد رسمی تنظیمی، مورد حمایت قانون است اظهار کرد: قولنامه‌های عادی که بدون استعلام از ادارات ثبت تنظیم شده فاقد وجاهت قانونی و استناد در محاکم هستند و از این رو باید مردم را به استفاده از سند رسمی در نقل و انتقالات ترغیب کرد.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرهاد
7 سال قبل

باسلام دستتون درد نکنه من سوالی دارم چطور دادگاه قونامه را به سند صلح ارجح داد — در سال 85 بنا به اینکه عمل قلب نمودم سه دانگ خانه خریداری شده توسط خودم رادر قولنامه به نام همسرم زدم در سال 91 که سند ملک بنامم شد سه دانگ را صلحی به نام همسرم زدم حال دادگاه تجدید نظر سه دانگ را به نام زنم حکم داده چرا با تشکر

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x