پرونده‌های قضایی

به نقل از  روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی این استان اظهار کرد: کارکنان دستگاه قضایی باید شأن این نهاد پر اهمیت را نگه دارند و در رفتارها و اظهارنظرها به گونه ای عمل کنند که ابهام و سوء تفاهم به وجود نیاید.

وی گفت: اقدام سریع در صدور رای بسیار تأثیرگذار است و در پرونده‌هایی چون تجاوز به عنف حداکثر تا دو ماه باید رأی صادر، تا جنبه بازدارندگی جرایم آشکار شود.

حجت الاسلام مزارعی با تشریح سخنان رئیس قوه قضائیه در مشهد تصریح کرد: کاهش مجازات کیفری شامل حال اشرار، سارقین و مخلان امنیت عمومی نمی‌شود و آرامش مردم را در اولویت دستگاه قضایی می‌دانیم.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اهمیت دیدارهای مردمی نیز افزود: در شش ماه اول امسال 1500 نفر از مراجعین با حضور در دفتر ریاست دادگستری کل استان به درخواست‌های آنان رسیدگی شد.

وی در پایان تأکید کرد: دادرسی الکترونیک مهم ترین برنامه زیرساختی دادگستری کل استان کهگیلویه وبویراحمد است و امیدواریم با تعامل مسئولان قضایی و همکاری مردمی آینده دستگاه قضایی به سمت فناوری های نوین حرکت کند.

در ادامه این جلسه بهزاد صادقی سرپرست آمار و انفورماتیک دادگستری کل با ارائه وضعیت آماری پرونده‌های مرداد و شهریور گفت: میزان نرخ رسیدگی در دادسراها چهار درصد افزایش یافته است و همچنین در میزان مانده پرونده چهارمین استان برتر کشور بوده ایم.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x