عنوان: انصراف از داوری مندرج در شرایط عمومی پیمان

پیام: از آنجایی که مراجعه به داوران موضوع ماده ۵۳ شرایط عمومی پیمان، اختیاری است؛ تقدیم دادخواست به شورای حل اختلاف و دیگر مراجع قضائی، نشان دهنده انصراف طرف قرارداد از مراجعه به داوری است. بنابراین دادگاه مکلف به رسیدگی به دعوی است.
مستندات:

شماره دادنامه قطعی :
۸۹۰۹۹۸۰۰۱۰۷۰۰۱۰۹
تاریخ دادنامه قطعی :
۱۳۹۴/۰۹/۲۵
گروه رأی:
حقوقی
آراء منتخب پرونده:

رأی دادگاه بدوی

شعبه ۱۰۸ دادگاه عمومی تهران به موجب قرار شماره ۰۰۶۵۱ – ۹۴/۶/۳۰ در مقام تجدیدنظر در رأی شورای حل اختلاف با نقض رأی معترضٌ به ، رسیدگی را در صلاحیت هیأت حل اختلاف موضوع ماده ۵۳ شرایط عمومی پیمان دانسته با نفی صلاحیت از خود پرونده را در اجرای ماده ۲۸ قانون آیین دادرسی مدنی به دیوان عالی کشور فرستاده است . متن قرار دادگاه در هنگام شور قرائت خواهد شد . هیأت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید پس از قرائت گزارش آقای م. خسروی عضو ممیز و ملاحظه اوراق پرونده درخصوص تعیین صلاحیت مشاوره نموده چنین رأی میدهد:

دادگاه تجدیدنظر استان

نظر به این مراجعه به داوران موضوع ماده ۵۳ شرایط عمومی پیمان اختیاری است و تقدیم دادخواست به شورا و مراجع قضائی نشان دهنده انصراف از مراجعه به داوری است مستنداً به ماده ۱۰ و ۲۸ قانون آیین دادرسی مدنی با نقض قرار دادگاه پرونده را برای ادامه دادرسی به شعبه صادر کننده قرار اعاده می دهد.
شعبه ۳۷ دیوان عالی کشور- رئیس و عضو معاون و عضو معاون
سید عباس بلادی – محمدرضا خسروی – غلامحسین حیدری