عنوان: صلاحیت دادگاه درصورت وجود شرط داوری
پیام: در صورت وجود شرط داوری مابین طرفین، رسیدگی به اختلاف طرفین در صلاحیت مرجع داوری است و درصورت طرح دعوی در دادگاه، قرار عدم استماع دعوی صادر می شود.
مستندات:

شماره دادنامه قطعی :
۹۵۰۹۹۷۰۲۲۲۹۰۰۳۳۹
تاریخ دادنامه قطعی :
۱۳۹۵/۰۳/۱۸
گروه رأی:
حقوقی
آراء منتخب پرونده:

رأی دادگاه بدوی

در خصوص دعوی خواهان ج. ر.ز. با وکالت آقای م. ش. و آقای ح. ش. به طرفیت خوانده الف. ر.ز. با وکالت آقای ک. س.ر. بخواسته مطالبه سهم الشرکه ، دادگاه با توجه به دادخواست تقدیمی و منضمات آن بالاخص مستندات ارائه شده توسط وکیل خوانده که دلالت بر اقامه دعوی در سابق و صدور رای مبنی بر مراجعه داور دعوی خواهان قابلیت استماع نداشته و مستندا به ماده ۲ قانون آئین دادرسی مدنی قرار رد دعوی خواهان صادر و اعلام می گردد قرار صادره ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در دادگاه محترم تجدید نظر استان است .
دادرس شعبه ۱۲ دادگاه عمومی( حقوقی ) تهران- کلام اله عالمی

دادگاه تجدیدنظر استان

در خصوص تجدیدنظرخواهی م. ش. و آقای ح. ش. به وکالت از آقای ج. ر.ز. به طرفیت خانم الف. ر.ز. با وکالت آقای ک. س.ر. نسبت به دادنامه ۴۹۳ مورخ ۹۴/۶/۳۱ صادره از شعبه ۱۲ دادگاه حقوقی تهران که به موجب آن قرار رد دعوای تجدیدنظرخواه صادر گردیده با توجه به اظهارات وکیل تجدیدنظرخوانده در جلسه ۹۴/۶/۲۱ مبنی به دعوت از داور نظربه اینکه دادنامه تجدیدنظرخواسته با توجه به محتویات پرونده مطابق مقررات قانونی صادرگردیده است وادعای تجدیدنظرخواه قابل انطباق باشقوق ماده ۳۴۸ قانون آئین دادرسی مدنی مصوب سال ۱۳۷۹ نمیباشد لذا اعتراض نامبرده غیرموجه تشخیص وبه استناد ماده ۳۵۳ قانون مذکورضمن رد اعتراض دادنامه تجدیدنظرخواسته تایید میگردد.رای صادره قطعی است.
شعبه ۲۹ دادگاه تجدیدنظراستان تهران – مستشار و مستشار
بهزاد ابراهیمی – جعفر افراشی